گندله آهن چیست؟

گندله آهن

گندله آهن از جمله مواد اولیه مورد استفاده در تولید قطعات فولادی است. ماده ی اولیه گندله کنسانتره می باشد که این ماده در طی فرآیند استخراج و یا از سنگ آهن خرد شده بدست می آید.

انوع گندله

به طور کلی گندله آهن موجود در بازار به چهار دسته تقسیم می شوند که در ادامه به تشریح آن می پردازیم.

گندله های بزرگ

گندله های بزرگ یکی از پرکاربردترین نوع گندله می باشد که در قطرهای ۲۰ الی ۳۰ میلی متری ساخته می شود. این نوع گندله معمولا در صنایع مهمی مثل فولاد و سیمان سازی کاربرد دارد.

گندله های ریز

گندله های ریزی یکی دیگر از انواع گندله می باشند. این نوع گندله های در قطرهای ۳ تا ۸ میلی متر به بازار عرضه می شوند و مصارف آن ها جهت کلوخه سازی و فرآیند هیدرومتالوژی می باشد.

گندله های عادی

این نوع گندله در قطرهای ۱۰ الی ۱۵ میلی متر تولید می شود و در واحدهای احیای مستقیم کوره های بلند از آن استفاده می شود.

گندله های اسفنجی

گندله های اسفنجی در سایزهای متفاوتی تولید می شوند. این نوع از گندله ها کروی شکل بوده و معمولا در صنعت ریخته گری یا صنایع ای که مبتنی بر فلزات قراضه هستند به کار گرفته می شوند.

 

گندله آهن
گندله آهن

 

عوامل موثر بر کیفیت گندله

عوامل مختلفی بر کیفیت گندله تاثیر گذار می باشند که از مهم ترین آن ها می توان به سنگ آهن اشاره نمود. گندله های تولید شده از سنگ آهن مگنتیت با عیار بالا هم کیفیت بهتر دارند و هم میزان آهن آن ها بالاتر است. به طور کلی از دیگر عوامل تاثیر گذار بر کیفیت گندله آهن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساختار بلوری مواد

نوع افزودنی 

اندازه ذرات

موارد ذکر شده نقش مهمی در استحکام گندله های تولیدی دارند.

کاربرد گندله آهن

انواع گندله با تکیه بر خواص شیمیایی مطلوب و برخی خواص فیزیکی مانند تخلخل و استحکام بالا، کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارند. بیشترین کاربرد گندله در تولید آهن اسفنجی می باشد.

ناجی توسعه تجارت پارسا

گروه بازرگانی ناجی توسعه تجارت پارسا تامین کنند گندله مورد نیاز صنایع مختلف، جهت استعلام قیمت و ثبت درخواست خرید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *