کنسانتره آهن چیست؟

کنسانتره آهن یکی از محصولات ثانویه سنگ آهن خام بوده که به شکل پودری سیاه رنگ است. از این روش برای بالا بردن کیفیت و عیار سنگ آهن استخراج شده استفاده می کنند. همچنین کنسانتره آهن یکی از مواد اولیه در گندله سازی، بریکت و آهن اسفنجی به حساب می آید.

کنسانتره آهن

مزایای کنسانتره آهن

با افزایش تولید فولاد و در واقع مصرف سنگ آهن،تولید کنسانتره نیز افزایش پیدا کرد. فرآوری سنگ آهن و تولید کنسانتره سنگ آهن برای استفاده در صنایع از مزایای مختلفی برخوردار است. کاهش در هزینه تمام شده ذوب انرژی که در طی فرآیند تولید فولاد بسیار موثر می باشد یکی از مزایای استفاده از کنسانتره سنگ آهن است. از فواید دیگر کنسانتره آهن می توان به پائین آوردن هزینه تصفیه و کاهش آلودگی نیز اشاره کرد.

علت فرآوری سنگ آهن

فرآوری سنگ آهن به دلایل مختلفی انجام می شود. که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف عناصر ناخالص و مضر موجود در ساختار سنگ
  • افزایش عیار آهن موجود در ساختار سنگ
  • بهبود فرم ظاهری و داخلی سنگ

صنایع مصرف کننده کنسانتره آهن

کنسانتره آهن کاربردهای فراوانی دارد. این محصول فرآوری شده در گندله سازی، تولید محصولات فلزی و صنعت ذوب مورد استفاده قرار می گیرد. باتوجه به این که می توان در فرآیند تولید کنسانتره آهن عیار سنگ آهن را کنترل کرد و یا افزایش داد، عناصر مضر و نا خالصی های سنگ را به طور کامل حذف کرد، هزینه های ذوب و هزینه های انرژی را کاهش داد و همچنین هزینه تصفیه را به پائین ترین حد خود رساند، کنسانتره آهن یکی ازپر مصرف ترین محصولات در صنعت ذوب به شمار می رود.

کنسانتره

فرآیند تولید کنسانتره آهن

تولید کنسانتره آهن با استفاده از 4 مرحله ی پیوسته انجام می شود. این محصول بعد از طی کردن مراحل مشخص به منظور تولید میلگرد ساده و آجدار هم مورد استفاده قرار می گیرد. مراحل تولید عبارتند از:

1)مرحله خردایش یا خرد کردن سنگ آهن

2) مرحله آسیاب کردن

3) مرحله جدا کردن مواد معدنی یا پر عیار سازی

4)مرحله آبگیری

 

انواع آسیاب های صنعتی در تولید کنسانتره آهن

از دو مدل آسیاب گلوله ای و مخروطی برای مرحله آسیاب استفاده می شود که هرکدوم از این آسیاب ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند که در ادامه بصورت کامل در مورد آن توضیح می دهیم.

آسیاب گلوله ای

آسیاب گلوله ای یکی از انواع آسیاب هایی است که در تولید کنسانتره سنگ آهن استفاده می شود. این آسیاب توانایی دارد که تناژ بسیار زیادی از سنگ آهن را در طول روز آسیاب کند و به این علت است که شرکت های بزرگ از آسیاب گلوله ای استفاده می کنند.

آسیاب مخروطی

آسیاب مخروطی می تواند بهره وری در تولید کنسانتره بالا ببرد. همچنین این آسیاب در خرد کردن ثانویه سنگ آهن و دیگر مواد معدنی بسیار کاربردی و کمک کننده می باشد.

ناجی توسعه تجارت پارسا

گروه بازرگانی ناجی توسعه تجارت پارسال با سابقه چند سال فعالیت در زمینه تأمین و تدارک مواد معدنی و فولادی مورد نیاز صنایع، امکان تأمین کنسانتره مورد نیاز صنایع با کیفیت بالا را دارد. جهت استعلام قیمت و ثبت درخواست خرید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *